Offentliggjort den

Danskerne er i dag blevet meget digitale og tager hurtigt nye digitale løsninger til sig. Det kræver, at Lollands Bank følger med tiden og er der, hvor vores kunder er. Den digitale udvikling har blandt andet medført, at behovet for kontanter er faldet og derfor er antallet af kasseekspeditioner faldet markant igennem de senere år. Vi har desuden forbedret vores selvbetjeningsmuligheder, da vi har gjort det muligt at indsætte danske sedler samt udbetale euro i vores pengeautomater, hvilket har været med til at forstærke faldet i antallet af kasseekspeditioner.

Vi har under coronakrisen oplevet, at mange af de kunder, som tidligere benyttede kontante løsninger, er blevet fortrolige med brug af betalingskort og vores selvbetjeningsløsninger.

Derfor lukker vi pr. 1. august 2020 kassefunktionen i Maribo, Nykøbing F. og Vordingborg. I Nakskov vil kassen pr. 3. august 2020 fortsat være åben på første og sidste bankdag i hver måned. I forbindelse med ændringen vil kassens åbningstid blive ændret fra kl. 13.00 – 16.00 til at følge bankens normale åbningstid.
Det er selvfølgelig stadigvæk muligt at få adgang til kontanter. Det kræver blot, at de hæves i vores pengeautomater.
Det er vigtigt at pointere, at vi ikke lader hverken privat- eller erhvervskunder i stikken. Vi er klar til at hjælpe med introduktion og uddannelse til alle vores selvbetjeningsløsninger til de af vores kunder, som måtte have behov.