Indsigelse på korttransaktioner

Opdager du en transaktion på din konto, som du ikke kender til eller har du betalt for en vare, du ikke har modtaget, er der mulighed for at få den tilbageført, hvis du gør indsigelse. Hvis det er, fordi dit kort er blevet misbrugt, er det vigtigt, du reagerer hurtigt, således at dit kort kan blive spærret.

Er det en vare, du har bestilt eller købt på nettet, skal du forsøge at løse problemet med forretningen først. Husk at gemme al korrespondance og dokumentation.

Du gør indsigelse ved at klikke på Min indsigelse og følge anvisningerne. Linket fører over til Nets, som er vores samarbejdspartner på kortområdet. Når du skal foretage indsigelsen skal du have kortnummer, cpr-nummer og NemID klar.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp kan du i bankens åbningstid ringe på 54 97 15 42.   

Du kan ved at klikke på linksene herunder læs mere om reglerne for tilbageførsel af betaling med: